понедељак, 9. фебруар 2015.

Upravni i neupravni govor u srpskoj gramatici

Upravni govor jeste onaj kada se govornik izražava. I to radi direktno. Imamo tri načina izražavanja upravnog govora.
Neupravni govor je onaj kada mi ustvari prepričavamo da je govornik nešto rekao.
Sada ćemo vidjeti primjere za upravni i neupravni govor.
Primjeri za neupravni govor odnosno prepričavanje
Maša je rekla da je nabrala višanja za kompot.
Dušan je rekao da ide u kino i da li hoćemo da idemo sa njim.
Maša je rekla da je knjiga koju je nedavno pročitala odlična.
Primjeri za upravni govor
Maša reče: ,Nabrala sam višanja za kompot.'
,Nabrala sam višanja za kompot', reče Maša.
'Nabrala sam višanja,, reče Maša, ,, za kompot.'
Dušan reče: ' Idem u kino, hoćete li vi da idete sa mnom.?'
,Idem u kino, hoćete li vi da idete sa mnom?' reče Dušan.
'Idem u kino,, reče Dušan, ,hoćete li vi sa mnom?'
Maša reče: 'Knjiga koju sam nedavno pročitala je odlična.'
,Knjiga koju sam nedavno pročitala je odlična', reče Maša.
'Knjiga koju sam nedavno pročitala,,reče Maša, , je odlična.

17 коментара:

  1. Kako glasi ova recenica u neupravnom govoru Gde si bio upitao ga he brat ushuceno mi se spremamo na more , a tebe nema .

    ОдговориИзбриши
  2. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    ОдговориИзбриши
  3. Kako ovu rečenicu napisati u upravnom (direktnom) govoru iz dva puta :Moja je priča duga i tužna! - reče Miš okrenuvši se Alisi i uzdahnuvši.

    ОдговориИзбриши
  4. "Zasto",pitala je uciteljica Ninu,"danas kasnis?"
    U neupravnom govoru

    ОдговориИзбриши